٠٩٠٣٢٣٦٠٥٥٦ :تلفن تماس

دعاوی مالکیت فکری و صنعتی

اگر شخصی ایده و یا اختراع خود را ثبت کرده باشد، از حقوق و مزایایی برخوردار می شود، به عنوان مثال با ثبت اختراع اجازه دخل و تصرف و مهم تر از آن، امکان کپی برداری در آن امکان پذیر نبوده و درصورت تخلف حق پیگرد قانونی برای شخص مالک خواهد داشت. ثبت کننده اختراع در استفاده آن توسط دیگران قدرت انتخاب داشته و در صورت سوء استفاده دیگران می تواند از طریق قانونی متخلف را تحت پیگرد قرار دهد و ادعای خسارت نماید، همچنین توانایی را خواهند داشت که آزادانه در هر زمانی بسته به شرایط خاص به صلاحدید خود، استفاده از حق ثبت اختراع یا Patent را متوقف کنند و یا ادامه دهند.

در دنیای امروزی، علاوه بر مالکیت بر اموال، حق مالکیت بر ایده ها و اختراعات نیز مطرح است که از آن تحت عنوان حقوق مالکیت فکری و یا IP یاد می شود. دعاوی حقوقی نیزخود شامل دعاوی جبران خسارت و اعتراض به ثبت (تقاضای ابطال و الزام اداره مالکیت صنعتی به ثبت) است.

 

دعاوی حق اختراع

 نقض حق اختراع به معنای نادیده گرفتن حقوق انحصاری صاحب گواهینامه حق اختراع می باشد .در صورتی که از نقض حق اختراع خسارتی به صاحب حق اختراع یا هر ذی نفع دیگری وارد شود وی می تواند از محکمه درخواست جبران خسارت نماید.

 

نقض حق اختراع

 هر مخترعی تا زمانی که اختراع او به منصه ظهور برسد هزینه های مادی و معنوی فراوانی را متقبل می شود. لذا حق طبیعی اوست که پس از ثبت اختراع و اخذ گواهینامه ثبت بتواند به صورت انحصاری از حق اختراع خود منتفع شود و از استفاده دیگر افراد سودجو که بدون اذن وی حق مزبور را مورد بهره برداری قرار می دهند ، جلوگیری نماید . لذا قانون گذار جهت حمایت از حقوق مخترع با اعطا گواهینامه ثبت اختراع ، حقوق انحصاری اختراع را در اختیار وی قرار داده است. و اگر در این میان افرادی باشند که قصد نقض حق مزبور را داشته باشند ، صاحب حق اختراع و ذینفعان حق مذبور، می توانند به صورت قانونی اقدام نمایند و قانون در این مورد ضمانت اجرا ، در نظر گرفته است.

موسسه حقوقی آراه

موسسه حقوقی آراه

موسسه حقوقی آراه با اتکا به دانش حقوقی و تجریه کافی در امور حقوقی آماده رائه خدمات در زمینه‌های مختلف به شما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن بررسی صفحات این سایت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس آباد، کوچه پردیس، پلاک ۳، طبقه ۵، واحد ۱۹.

تماس

  • تلفن:

    ٠٩٠٣٢٣٦٠٥٥٦

  • ایمیل:

    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد موسسه حقوقی آراه محفوظ می‌باشد.